Kancelář:Jakoubka ze Stříbra 44, Olomouc
Sledujte nás i na těch sociálech

Případová studie Čokoládovny Troubelice | Linhart Marketing

27. 11. 2023by Jan Linhart0

I v nelehké době existují klienti, kterým se daří vést firmu do pěkných čísel. Čím to je? Zpravidla kvalitním produktem nebo službou, o kterou je zájem i přesto, že je zbytná. Vnímáme to napříč obory, že lidé šetří a soustředí se ještě více na slevové akce, levnější varianty produktů, ale čokoládovna z Troubelic umí najít přesně ty zákazníky, které potřebuje. Mimořádnou kvalitu produktů lidé oceňují již dlouhá léta, což se pozitivně projevuje na reputaci a obratech. A nám samozřejmě filozofie a pověst firmy s výkonem v PPC velmi pomáhá.

Ve výsledku můžete mít perfektně nastavený marketingový mix, kvalitní správu kampaní, ale i přesto se na zajímavý obrat nedostanete. Často padá vina na hlavu „PPCčkaři“, ale myslíme si, že žádný marketing není samospasný a už vůbec ne jednostranný.

Případovou studii jsme chtěli podtrhnout naši práci a na poměrových číslech ukázat, že i v „krizi“ se na trhu nachází zákazníci, kteří jsou ochotní nakoupit prémiové zboží.

Pár slov o klientovi

Malá rodinná čokoládovna sídlící v Troubelicích na Moravě. Jejich příběh začal v roce 2010, kdy poprvé dovezli prvotřídní kakaové boby světoznámé pro své jedinečné aroma a chuť a další produkty z Ekvádoru, čímž se zrodil dlouholetý sen o vlastní výrobě čokolády. Ekvádor má pro rodinnou čokoládovnu také zvláštní význam, protože zde žije pan Bačík starší více než čtyřicet let. Pečlivě vybírá nejlepší kakaové boby přímo na plantážích, což umožňuje čokoládovně sledovat a garantovat kvalitu surovin, které následně dovážejí do České republiky a ručně je zpracovávají v čokoládovně.

Při výrobě čokolády se zaměřují na využití kakaových bobů, kakaového másla a sirupu z panely, což je ztuhlý extrakt z cukrové třtiny. Zajímavý nápad spojit čokoládu s panelou vznikl právě zde. První čokoládová tabulka, kterou nabídli k prodeji, spatřila světlo světa v roce 2013.

Každý kousek čokolády přináší ochutnávku vzdáleného Ekvádoru, exotické země v Jižní Americe. Toto spojení je výsledkem úsilí malé české rodinné firmy, která klade důraz na kvalitu a osobní přístup ve všech fázích výroby i komunikaci se zákazníkem. Právě osobní přístup a srdečnost celé tradice je důležitým aspektem marketingové strategie.

Společnost Linhart Marketing spolupracuje s čokoládovnou již více než 2 roky a během té doby jsme společně s marketingovým oddělením pomohli zvýšit prodeje a povědomí o značce nejen v Olomouckém regionu.

 

Jaká byla a je naše strategie?

V rámci reklamního systému Google Ads byla zvolena kombinace různých forem kampaní. Od vyhledávacích, produktových, display nebo kombinací remarketingových kampaní. Vzhledem k jedinečnému produktu je relativně těžké přesvědčit k nákupu uživatelé z akvizice, respektive je v tomto případě rozhodovací proces delší, a proto kvalitně segmentovaný remarketing hraje klíčovou roli nejen na Google Ads, ale i na jiných platformách (META nebo Sklik). Levnou akvizici vodíme přes display nebo specifické fráze s nízkou mírou konkurence. Většina vyhledávacích kampaní není konverzních, nýbrž zahřívají publikum, které po čase nakoupí z dalších kampaní.

 

A jak to vypadalo na úrovni účtu?

Na začátku spolupráce jsme spustili vyhledávací kampaně na klíčový sortiment a po čase jsme viděli, jak je která sestava (například „kakaové boby“) výkonná a přispívá k pozitivnímu výkonu v účtu a vodění levné akvizice. Především v počátcích byla spousta práce s vylučováním nerelevantních výrazů, protože lidé hledali například „levná čokoláda“, „čokoláda v akci“, „čokoláda albert“ a další stovky / tisíce frází, které nemají s filozofií firmy nic společného. Samozřejmě můžu prozradit, že například jejich skvělý Kakaový nápoj najdete v jednom velkém řetězci, ale obecně je trend nekvalitních a alkalizovaných čokolád v Troubelicích tabu, tudíž bylo čištění nejen nerelevantních frází, ale i umístění v rámci display klíčové.

 

Display aneb bannerová kampaň

V akvizici se bannerové kampaně neosvědčily, proto jsme zaměřili display na dynamický remarketing položek z e-shopu segmentovaných dle doby poslední návštěvy e-shopu a bannerový remarketing v rámci akcí (například velikonoční, vánoční kolekce, novinky, eventy apod.). Osvědčila se též segmentace na opuštěný košík nebo všechny návštěvníky.

Shopping kampaně jsou nezbytnou součástí každého účtu, který propaguje e-shop s produkty. Standardní rozdělení dle kategorií nebo vybraných položek vyčleněné zvlášť v kampani je dostačující a přináší přímé konverze dlouhodobě, nezávisle na ročním období.

Několikrát v průběhu roku jsme zaznamenali sníženou ochotu lidi nakoupit. Vždy to poznáte v remarketingu, který vám třeba dlouho dobu funguje, a najednou se vám sníží konverzní poměr, návštěvnost nebo se zvýší bounce rate (míra okamžitého opuštění). Častokrát nemusíte hledat chybu u sebe, ale stačí si přečíst zprávy nebo sledovat aktuální ekonomické tempo Evropy a zjistíte, že lidé jednoduše šetří a déle promýšlí každý zbytný nákup. V tomto ohledu jsme například reagovali prodloužením okna remarketingových seznamů a konverzní poměr se vylepšil. Lidé byli ochotni nakoupit v delším okně, ale pořád to nebyla „hitparáda“. A když už nakoupili, poté byly objednávky s mnohem nižší hodnotu, v řádech nižších stovek, což v poměru k ceně za konverzi moc na výkonu nepřidalo.

 

Co jsme mohli dělat v „krizi“ dál?

Zkusit zvýšit atraktivitu reklam. Zaměření na atraktivitu reklam bylo klíčovým bodem naší spolupráce s Čokoládovnou Troubelice. Společně jsme s marketingovým oddělením konzultovali kreativy i segmentaci jednotlivých produktů a služeb. „PPCčkář“ je pouze člověk a business ideu druhého nevlastní, pouze ji může „nasát“. Proto opravdu kvalitní texty nebo kvalitní spolupráce vzniká pravidelnou konfrontací a zpětnou vazbou k vaši práci. Jinak uvaří jídlo kuchař s michelinskou hvězdou a jinak vy, byť podle receptu. Ale pokud s ním budete v kontaktu a on vám předá „best practices“, můžete se v myšlení přiblížit k jeho filozofii.

 

Průběžná optimalizace

Neexistuje definitivní řešení, ale neustále je zapotřebí pracovat s průběžnými úpravami kampaní. A že jich není málo. Ať už se jedná o implementaci nových druhů rozšíření, vylučování výrazů, zvyšování síly kampaní, rozšiřování kampaní o další sestavy, úpravy textů, lokalit, zařízení a tak dále. Je vhodné se stavět kriticky k nabízeným doporučením Googlu, která nejsou většinou relevantní. Naším cílem je nalézt vždy optimální kombinaci.

 

Vytěžení průběžných akcí

Využití akcí a limitovaných nabídek se stalo klíčovým faktorem pro zvýšení obratů. Naším cílem nebylo jen poskytovat slevy, ale vytvářet chytré nabídky, které zvýší potenciál nákupu. Pracovali jsme s těmito akcemi dynamicky, abychom maximalizovali výsledky. Ať už to byly limitované akce, slevy, dárky nebo zboží ke speciální příležitosti.

 

Výsledky

Níže uvedené výsledky jsou poměrovými přepočty reálných čísel z důvodu anonymizace vnitrofiremní ekonomiky uvedené za celý účet, tzn., za všechny aktivní nebo již pozastavené kampaně za rok 2022.

Zobrazení: během celého roku 2022 získala Čokoládovna Troubelice 1 819 516 zobrazení reklam.

Prokliky: 33 527 prokliků

CPC: 4,9 %

Nákupy: 1733

Cena za nákup: 95 Kč

Konverzní poměr: 5,17 %

PNO: 4,49 % bez nákladů na práci / 5,03 % s náklady na práci

ROAS: 2228.7 %

Celková vydaná částka na reklamu: 164 190 Kč bez nákladů na práci / 184 190 Kč s náklady na práci

Celková hodnota nákupů dosáhla: 3 659 365 Kč.

 

Poměr kliknutí vůči zobrazení

Celková hodnota konverzí

Závěr

V rámci reklamní kampaně pro Čokoládovnu Troubelice jsme nejen dosáhli silných výsledků v oblasti zobrazení, prokliků a nákupů, ale i zvýšili atraktivitu reklam a zlepšili prezentaci značky. Průběžná optimalizace a využití strategií specifických pro daný projekt byly klíčové pro úspěch kampaní v rámci reklamního systému Google Ads.

Nečekejte až vás konkurence předběhne. To, co fungovalo v minulosti už nyní nemusí stačit. Kontaktujte nás a společně vytvoříme marketingový plán, který posune vaše podnikání.

by Jan Linhart

14 let v oboru je už doba... Založil tisíce webových stránek. Některé s úspěchem prodal, některé s neúspěchem zavřel. Rozhodně je však poznamenán mnoha zkušenostmi, ze kterých se snaží poučit a vytěžit to nejlepší. Aktuálně se stará o finance a rozvoj Linhart marketing. Ve volném čase obchoduje s kryptoměnami.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude nikde zveřejněna. Pole vyžadovaná k vyplnění jsou označena *

Zůstaňte s námi v kontaktuSociální sítě
Sledujte nás i na těch sociálech
Zůstaňte s námi v kontaktuSociální sítě
Sledujte nás i na těch sociálech