Kancelář:Jakoubka ze Stříbra 44, Olomouc
Sledujte nás i na těch sociálech

Jak na optimalizaci YouTube videí ⚡ | Linhart Marketing

V následujících oddílech budou popsány jednotlivé komponenty nastavení videí na YouTube a postupy při jejich optimalizaci. Nezapomínejte, že YouTube je stále Google, a proto hlavní SEO zásady platí i na tomto serveru. Pro efektivní optimalizaci obsahu YouTube videí (ale také kanálu) je vhodná analýza klíčových slov, která vám pomůže identifikovat optimální hledané výrazy. V případě nejasností nebo objednávky služeb nás můžete kontaktovat na
e-mailu makame@linhartmarketing.cz nebo telefonu +420 721 797 702.

 

Title (název)

Title je povinným a jedním z nejdůležitějších tagů pro vyhledávače i optimalizaci YouTube videí. Vždy v něm zohledněte klíčové slovo na začátku textu. Maximální délka title je 100 znaků, kterou vám systém nedovolí překročit. Nicméně doporučujeme nepřesahovat délku 60 znaků, aby nedocházelo ke zkracování názvu ve snippetu vyhledávačů. Za název videa přidejte lomítko a název brandu. Např. takto:

Title: Optimalizace YouTube videí | Linhart Marketing

V případě, že je váš brand příliš dlouhý, je vhodné zapřemýšlet nad jeho zkrácenou verzí. S delším názvem videa, který by překročil hranici 60 znaků, může být problém.

Nástroj pro měření délky title: SEOmofo

 

Description (popis)

Description je dalším místem, kde můžete získat oproti konkurenci výhodu a více zhlédnutí. I zde platí jisté zásady, které je nutné dodržet. První dva řádky (max. 157 znaků) se zobrazují ve snippetu vyhledávačů – zkrácený popis. Dbejte proto na to, abyste zde zmínili klíčové slovo na začátku textu, konkurenční výhody a aspekty, které zvýší CTR. Pište také uživatelsky přívětivě. Společně s názvem videa se jedná o hlavní faktory, které přesvědčí nebo odradí člověka od návštěvy.

Popis se neoptimalizuje pouze na 157 znaků, ale na max. počet 5000 znaků. Je proto rozdělen na dvě části. První část je důležitá pro vyhledávače, druhá naopak pro diváky. Celý popis videa se zobrazí až po odkrytí tlačítka „Zobrazit více“.

Nástroj pro měření délky description: SEOmofo

I v prodlouženém popisu uveďte klíčové slovo, klidně několikrát a skloňujte jej, ať působíte přirozeně.

Ve výsledku by měl prodloužený popis obsahovat:

  1. Účel videa. Prvních 157 znaků uvidí lidé ve snippetu, ale také přímo pod videem. Proto není vhodné uvádět informace typu „klikněte zde“. Plynule navazujte dalšími řádky tak, aby bylo jasné, jaký obsah se ve videu nachází.
  2. Představte se. Několik slov o vaší společnosti lidé jistě ocení.
  3. CTA. Vyzvěte návštěvníky svého videa k akci. Umístěte do popisu hypertextový odkaz, např.: „Chtěli byste získat aktuální návody a tipy ze světa online marketingu? Najdete je na našem blogu: https://www.linhartmarketing.cz/blog/
  4. Můžete přidat další odkazy na tematická videa vašeho kanálu, která chcete posílit nebo jsou danému videu podobná. V odkazech, pokud možno, používejte zabezpečený protokol https://.
  5. Přihlášení k odběru a sdílení. Vyzvěte návštěvníky k odběru kanálu, případně ohodnocení videa pomocí like, dislike, komentáře či jeho sdílení.

Na závěr otestujte, jak se zobrazuje popis na mobilních zařízeních, případně tabletech. Přes mobil chodí na YouTube kanál okolo 3/4 návštěvníků.

 

Asset labels (štítky)

YouTube nabízí možnost vyplnit ke každému videu štítky – klíčová slova. Jsou limitována na 500 znaků a oddělují se čárkou. Do štítku nezapomeňte umístit hlavní klíčové slovo i v jiných, potenciálně hledaných tvarech. Není vhodné uvádět jednoslovné, příliš obecné štítky, na které bude velká konkurence. Pokud např. vložíte štítek perfect, s nejvyšší pravděpodobností se ve vyhledávání zobrazí videa od Eda Sheerana. Štítky slouží pro vyhledávače, které tak lépe porozumí danému obsahu. Zaměřte se proto na kvalitu, nikoliv kvantitu. Vyhněte se tag spamu, ve kterém jde o to, že se vlastník snaží do svého videa zahrnout populární štítky, které s obsahem nemají nic společného. Tímto krokem vás totiž může YouTube penalizovat.

 

Video thumbnail (miniatura)

U drtivé většiny videí vám YouTube nabídne automaticky vygenerovaný náhled, který se bude zobrazovat ve výsledcích vyhledávání.

Přesto je vhodné, abyste nahráli vlastní kvalitní obrázek a nevybírali z nabídky YouTube. Většinou se totiž jedná o nekvalitní a zavádějící snímky.

Požadavky na formát obrázku:

  1. Rozlišení: 1280×720 (šířka by neměla klesnout pod hranici 640 pixelů)
  2. Soubor: musí být <2 MB
  3. Formáty: JPG, GIF nebo PNG
  4. Poměr stran: doporučujeme nastavit na 16:9

Obrázek můžete vytvořit naprosto unikátní: např. s vtěleným popisem, grafickými prvky, které zaujmou, ale nejsou součástí videa. Je třeba dbát na to, abyste náhled nesvedli do tzv. clickbaitu, jehož cílem je pouze získat návštěvnost. Častokrát se jedná o „chytlavý“ obsah, který se však v samotném videu nenachází – např. fotografie atraktivní dívky.

V poslední době jsou rozšířené krátké videoukázky, které se aktivují po přejetí kurzoru na dané video. Výřez vybere AI automaticky z první poloviny videoklipu.

 

Audience (publikum)

V této části se nastavuje, pro koho je video určeno a zda je pro některou cílovou skupinu vhodné či nevhodné.

Na výběr máte dvě základní možnosti:

  • Video je určené pro děti
  • Video není určené pro děti

V pokročilých vlastnostech vybíráte, zda:

  • Omezit video na diváky od 18 let
  • Neomezovat pouze na diváky od 18 let (defaultně)

Na další možnosti je vhodné myslet v případě, že přidáváte potenciálně nevhodný obsah pro mladistvé. YouTube mezi ně řadí:

  • Násilí
  • Znepokojující snímky
  • Nahotu
  • Sexuálně podnětný obsah
  • Vyobrazení nebezpečných činností

Poznámky: Ve výchozím nastavení se u videí s věkovým omezením nezobrazují reklamy a nelze je zpeněžit.

Vždy myslete na to, že při porušení zásad komunity YouTube může být váš účet penalizován.

 

Visibility & playlists (viditelnost a playlisty)

Viditelnost

U každého videa lze nastavit tři úrovně viditelnosti:

  • Veřejné
  • Neveřejné
  • Soukromé

Veřejné video je zobrazeno klasicky, bez omezení.

Neveřejné video se nezobrazuje a není dostupné ve vyhledávaní, ale pouze přes odkaz.

Soukromé video je dostupné pouze vám a vybraným lidem, ve výsledcích vyhledávaní se nezobrazuje.

Videa můžete naplánovat na konkrétní datum i čas. Do zveřejnění bude video soukromé.

Playlisty

Každé video můžete přiřadit do playlistu, který jste si vytvořili ve svém firemním profilu (např. „PPC marketing“, „SEO optimalizace“ apod.). Nejen vy, ale i návštěvníci se tak budou ve vašem kanále snáze orientovat.

 

End screen (závěrečná obrazovka)

Na konec videa můžete umístit závěrečnou obrazovku, do které lze zařadit odkazy na další videa, přihlášení k odběru, jejich kombinace apod. Závěrečná obrazovka zvyšuje CTA návštěvníků videa a usnadňuje jim práci s hledáním dalších videí či tlačítka odběru. Je vhodné vytvořit univerzální podobu závěrečné obrazovky, na kterou budou uživatelé zvyklí (outro). Stejně tak se vyplatí investovat čas do tvorby úvodních sekund videa (intro).

 

Other options (další možnosti)

V této časti si jako vlastník videa volíte:

  • datum publikování,
  • geografické umístění videa,
  • kategorii – je důležitou součástí, protože řadí video do tématu. Je nezbytné zkontrolovat, zda video odpovídá defaultnímu nastavení či nikoliv.
  • jazyk videa,
  • titulky – lze nahrát,
  • komentáře a hodnocení – ty můžete povolit, zakázat, schvalovat nebo schvalovat pouze potenciálně nevhodné. Komentáře můžete řadit od nejlepších (defaultně) nebo od nejnovějších. U kontroverzních videí se často komentáře vypínají, ale nedoporučujeme to. Sledující to vnímají tak, že něco skrýváte, jsou z toho frustrovaní, a proto o ně můžete snadno přijít. Povolené komentáře navíc generují více zájmů.

Líbil se vám návod na optimalizaci YouTube videí? Ztrácíte se v některých bodech, nebo se jen potřebujete ujistit, že všechno správně chápete? Pro nezávaznou konzultaci nám napište na makame@linhartmarketing.cz nebo volejte +420 721 797 702.

Vojtěch Malátek

V profesním životě se věnuji SEO, placené propagaci na internetu, tvorbě webových stránek a správě sociálních sítí. Také studuji doktorskou sociologii na Univerzitě Palackého v Olomouci, kde se zabývám generační otázkou.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude nikde zveřejněna. Pole vyžadovaná k vyplnění jsou označena *

Zůstaňte s námi v kontaktuSociální sítě
Sledujte nás i na těch sociálech
Zůstaňte s námi v kontaktuSociální sítě
Sledujte nás i na těch sociálech