Konec site-wide odkazů?

28 Čvn
2012

Už několik let prodáváme odkazy zahraničním inzerentům. Ti vždy chtěli, aby se vytvořený odkaz zobrazil jen na jedné konkrétní URL adrese. Měli jsme zakázáno, aby se odkaz zobrazil na více adresách. V ČR byly ale stále upřednostňovány site-wide odkazy (zvláště pro Seznam) = odkazy, které se zobrazují na celém webu (na jakékoliv podstránce daného webu je vybudovaný odkaz).

Vše mohlo fungovat bez problémů dále, kdyby Google neupravoval neustále algoritmus a neměl Google Webmaster Tools, kam odesílá informace, pokud se mu na webu něco nezdá. I v ČR se u webů zobrazuje zpráva, že nakupují odkazy. Vždy platila premisa, že příchozí odkazy nemohou webu uškodit. To již neplatí na 100%, ale záleží na odkazovém profilu daného webu. Změny u Googlu zasáhly i velké agentury (nechci jmenovat, určitě víte, kdo v ČR hodně nakupuje) a nyní ruší odkazy pro některé své klienty u všech partnerů, kde nakoupily odkazy.

Najdou se ale i mnohem zajímavější případy. Existují např. free šablony pro WordPress a v patičce jsou většinou odkazy na tvůrce šablony nebo sponzora šablony, které byste neměli vymazat, aby bylo používání šablonu v pořádku. Už nám dokonce napsali majitelé jednoho webu, který je uveden právě v těchto šablonách, že máme odstranit všechny odkazy ze šablony (šablona tak bude bez odkazů v patičce), protože má právě zprávu v Google Webmaster Tools. Dříve se majitelé webu mohli radovat, že šablonu stáhlo hodně lidí a teď je naopak obesílají, aby odkazy zase odstranili.

Jak z toho všeho ven? Dobře to shrnul Michal Kubíček na blogu. Jednoduše tvořit přirozený odkazový profil = klidně i odkazy s názvem domény v anchor textu (pokud takových nemáte už hodně). Teoreticky by se teď měla bát webová studia, nebo tvůrci e-shopů, kteří se podepisují vždy stejně do patičky vytvořených webů. Je dobré tedy myslet i na podpisy a přirozeně je střídat, případně se podepisovat s atributem nofollow.

 

 

admin
author

8 komentářů

  1. Fondil | 28.6.2012 at 20:27

    Je škoda, že zatím tahle dopředu jde hlavně Google. Na Seznam ještě často platí staré metody, takže úpravy pro Google nemusí mít vždy pozitivní vliv na SERP u Seznamu, odkud chodí pořád hodně lidí (často většina).

    • Admin - Jan Linhart | 28.6.2012 at 20:38

      Na Seznam to také časem přijde. I kdyby ale nepřišlo, tak se člověk prostě na Googlu nemůže jen tak „odepsat“.

  2. Pedros | 1.7.2012 at 13:01

    No, myslím že změnou algoritmu spustil Google nekalý konkurenční boj. Mám klienta, který je za poslední měsíc evidentně sestřelován, vidím tzv. „jedovaté odkazy“, které jsou za posledních 30 dní vedeny na stránky klienta – a Google to zohlednit. Propad z 5. na 60. místo! Klient nikdy žádné nelegální techniky SEO nedělal, prostě tento jeden jediný web se stal terčem konkurence. Je to podle mě ze strany google dost úlet…

    • Pedros | 1.7.2012 at 13:04

       JInak samozřejmě souhlasím, že site-wide linky nejsou ok. 🙂

    • Admin - Jan Linhart | 1.7.2012 at 15:11

      Pokud někdo nemá dobrý odkazový profil, tak je pravdou, že ho aktuálně může někdo na Googlu poškodit. Měla by se ale objevit informace v Google Webmaster Tools, jinak to může být přirozený vývoj.

  3. PetrSteinbauer | 13.7.2012 at 7:53

    Dle mě je to znežitelné – někdo dá na váš web odkaz z dětského porna, například.

    Bylo by fain kdyby byla ve webmaster tools možnost „zablokovat“ započítávání odkazů z konrétní domény na mojí. Tím by se to jistilo.

  4. Manuel Nuněz | 22.1.2015 at 11:24

    Vsadil bych se, jak zmiňoval Fondil, že Seznam je v tomhle stále pozadu a jde jej porazit starými osvědčenými metodami. Je to tak i na zaćátku 2015?

    • Jan Linhart | 22.1.2015 at 16:01

      Seznam pozadu je. Asi bych nenazýval používáním nějaké metody porážkou Seznamu, ale je pravda, že některé metody na Seznam stále fungují. Rozhodně se ale za těch pár let vývoj posunul a není vše úplně jednoduché, jak před pár lety. Doporučil bych např. 3 měsíce starou studii pozic na Seznamu od H1.cz: http://blog.h1.cz/aktualne/studie-pozice-seznam-2014/.